Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu….kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari….

Monday, July 4, 2011

Si Kecil Yang Petah III

Saat-saat bahagia

Dah lama tak update blog...tetiba idea mencurah2 plak...hurmm lagi2 si Irfan yg mencuit hati...meskipun jadual yang agak padat sekarang, namun itu bukanlah batasan waktu utk aku bersama Irfan..aku akan sentiasa cuba sedaya upaya untuk memberikan waktu yg berkualiti utk anakanda tercinta....sekarang ni Irfan dah pandai macam2....mulut mengalahkan org dewasa...baru-baru ni aku terpinga-pinga dengan muntahan kata2 Irfan...
Irfan : umi, makan setan dengan sayur...
Umi : erkk!! jgn ckp camtu sayang...xbaek...
Irfan : (terpinga-pinga).....makan setan dengan sayur laa..cikgu kate, makan setan dengan sayur...
Umi : ok ok nti umi tanya cikgu...(mode:berfikir apa sebenarnya)
Hari berikutnya aku menghantar Irfan ke TASKA dan berpeluang bertanya cikgu Huda (guru yang uruskan group Irfan)...
Umi: Maaf cikgu, saya nak tanya ni...Irfan ada cakap "makan setan dengan sayur"...boleh saya tau apa maksud die ckp camtu? dah puas saya fikir tp xdapat jawapan..
Cikgu Huda : Ekk!! Irfan ckp camtu? jap saya fikir..(berfikir)...(tiba-tiba ketawa)...ooo baru saya teringat...aritu saya ada bgtau kat bdk2 masa tengah makan..."jangan bercakap semasa makan...sape bercakap masa makan, dia makan sama-sama setan.."
Umi: (ketawa)...ooo mcm tu ceritanya..terima kasih...(senyum)...
seperti biasa, sang anak pantas menyalami umi dan tidak lupa juga ciuman di mulut...setelah itu, aku lihat Irfan ceria bersama-sama kawan2 di depan TV...Hi 5...(berlalu sambil tersenyum)...
Paling petah di sekolah...

No comments:

Post a Comment