BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu….kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari….

Tuesday, September 20, 2011

RAMBUT PUN TAK SAMA HITAM, NI KAN PLAK HATI....

Minggu ni memang minggu tak sihat...since minggu lepas lagi mmg minggu busy...semalam tak masuk meeting sebab ke klinik, amek ubat....then need to rest sebab malam nk datang sek utk key in matrix bsama2 bdk2 f5....masih byk keje yg urgent dan perlu diselesaikan segera dan aku nak elak bertangguh...sebab tak nak berat kemudian ari...

Pagi2 lagi mood dah kacau sebab mendapat berita kurang menyenangkan...biasalah, dlm lapangan kerja, tak semestinya semua org puas hati dgn kita....walau pun kat depan pijak semut tak mati, tapi kat belakang kita tak tau...manusia ni ada beberapa kategori yg dapat aku senaraikan di sepanjang pemerhatian peribadi...

  1. Sangat bertanggungjawab dengan tugas
  2. Tidak bertanggungjawab/lepas tangan
  3. Suka komplen keje orang
  4. Suka campur hal peribadi orang
  5. Suka bermegah diri
  6. Pendengar setia
  7. Tak ambil hirau keadaan sekeliling
  8. Kaki bangkang
  9. Banyak cakap tapi keje tak jalan
  10. Kurang bercakap tapi rajin keje
  11. PERASAN DIRI BAGUS
Haaaaaa kategori yang terakhir yang sengaja aku CAPS LOCK tu sbenarnya yg paling aku nak highlight dlm en3 kali nih...bro, kalo tak puas ati ko cakap depan2...tak maen aar cakap2 blakang....agaknya ko nih mmg suke main blakang kot....knpa nk tunggu org yg ko nak kutuk tu takde baru brani nak cakap? ade brann nk ckp depan2 tak? huh nampak sangat laa kan ko nih mmg jenis hantam blakang je....sesia ko buat amal ibadat banyak2 pastu ko sedekah kat org yg ko kutuk...ingat laa beb!! bukan ko sorang je keje bagus...ko nampak ke org lain keje waktu bila? ko tau ke org tu dtg keje siang malam? atau pun ko nih mmg jenis yang nak kene report selalu kot....pendek cite, ko prasan ko jek yg bagus, kan? ingat beb!! lu ada anak...arini ari lu..esok lusa blom pasti lagi....kalau balasan tak kene kat lu, sok2 kene kat anak cucu lu...

Oppss!! lupa...sllnya orang jns camni memang takkan penah sedar....berapa ramai org yg ko sakiti hati2 mereka? dah banyak kali aku terdengar di kalangan kawan2 yang pernah terkena ngan ko, mereka mendoakan sesuatu yg tak baik utk ko...pity lorr...tapi aku doakan semoga Allah bukakan pintu hati ko utk bertaubat...dah masuk lewat usia nie bawak2 laa bertaubat..banyakkan amal....KURANGKAN BERCAKAP BANYAKKAN BERAMAL.....sampai masa nanti aku akan melaporkan jugak apa aktiviti aku dan sahabat2 aku yg tak pernah berkira kerja...dah nak masuk 3 minggu berturut2 aku dan sahabat2 bekeje hujung minggu...datang ke sekolah waktu malam...aku akan uar2kan nanti, bila tiba masanya....dan sekaligus hentam kau balik dalam mesyuarat...so get well prepared, keh?? Wallahua'lam...

0 comments: