BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu….kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari….

Tuesday, October 19, 2010

PROGRAM HUJUNG TAHUN

Hari persekolahan dah makin ke penghujung...Maka, bermulalah episod kesibukan kaunselor pelajar untuk menghabiskan bajet yag ada...kali ni kami dapat menjalin kerjasama dengan Panitia Pend. Sivik & Kewarganegaraan..duit sebanyak RM2000 untuk dihabiskan...hahaha kl bab duwet, serah je kat kaunselor..kl diberi rm10k pn boleh habis..aku handle prog kinabalu 2010 pn dh hbs blanje keseluruhan sebanyak rm20k...ermm program yang bakal berlangsung pada November nanti ialah Prog Pembentukan Jati Diri Unggul 1 dan 2 (PPJDU 1 & PPJDU 2 )...kl PPJDU 1 ialah dengan kerjasama Jabatan Perpaduan & Integrasi Nasional, bajet diberi sehingga rm10k...manakala PPJDU 2 pula kerjasama dengan panitia sivik, bajet keseluruhan rm5k....another 1 bajet sifar ialah melibatkan projek sekolah angkat..i/Allah linkage dengan UMT...hurmm pale plak dh sakit...takpe, demi utk melaksanakan tugas & tanggungjawab yg telah diamanahkan, akan kupikul walau seberat mana sekalipun...=)

Sunday, October 17, 2010

KISAH TIMAH GONJENG

Manusia di dalam dunia ini sungguh banyak ragamnya...tapi yang paling aku tak suka ialah mereka yang menanam tebu di bibir mulut...bercakap tak serupa bikin...mungkin Allah takdirkan sekarang aku ternampak tembelang seseorang yg sedang pecah...kebetulan aku bertemu seorang teman lama..sempat berborak lama..kembali menjadi akrab...akhirnya terkeluar cerita tentang biarku namakan saje dia nie sebagai Timah Gonjeng@TG...aku pun heran camane temanku ini mengenali si TG ni tadi...aku sememangnya sgt anti dengan TG..dengar je nama die, terus berdiri semua bulu roma aku...kerana si TG ini aku cukup kenali sbg mulut bau longkang...cerita ttg dirinya semua UPPPP..kl org laen sme DOWNNN..kl die, sme chantekkk..kl org, sme huduh...hape jenis manusia laaa yg aku pnh kenal n rupanya ada jgk kwn aku yang tak sengaja terberkenalan ngan die nie..tp teman aku tue pompuan gak laaa...dorg kenal pn dgn drama beberapa episod yg xbagus...sbb si TG ni tadi duk canang cite psl laki die....psl dr die..katenye kl jd laki die, xyah keje sbb die byk duwet..die tanggung laki...tp yg aku musykil, si TG ni nak beli motor baru sbb motor cabuk die tu dicuri org...aku plg musykil sbb die beria2 nak pinjam duwet bapak die (skrg dah arwah)utk beli yg baru...pkai keta pun honda lama...tu pn aku tengok rosak sana rosak sini...aku n teman bercerita panjang ttg si TG..sharing crta ttg masing2 pernah terkena..alkisahnya lagi si TG ni konon baekkk punye jaga rmh tangga..pandai jaga laki...after perkahwinan pertama, die cuba goda pak sedara teman aku nie..hampir berantakan bini pak sedara teman aku tue...aku tepuk dahi...haih!! knp sampai camni?? alhamdulillah selang xlama si TG ni td kawen ngan org laen..agknya mmg desperate nak kawen kot..mungkin tak dapat thn nafsu...hahahahaha...tp yg bestnya, after few years, laki die lari...mmg tak dapat dijejak...tup2 dengar crta nak tuntut fasakh pn takleh..nafkah jauh skali...sbb perkahwinan tue tak didaftar di malaysia..kawen kat SIAM...mmg dasar SIAL kot die nih...laki die yg ke-3 skrg ni umo baru sebaya adik aku yg bongsu....hurmmm yg aku hangin ngan die ni sbb TG SIAL nie penah ganggu hidup aku..pnh masuk campur urusan rumahtangga aku suatu masa dulu..die jg yang maki aku...nsb baek aku SABAR lagi...pape pun, wahai TIMAH GONJENG, berubah laaaa....umur ko pun bukannya muda lagi...dah2 laaa jg tepi kain orang....kain ko terangkat, ko tak sedar...kain org yg senteng jgk yg ko nampak....mudah2an aku dan zuriatku dijauhkan drp sikap sedemikian...na'udzibillahimindzaalik...

PROGRAM CAHAYA IMAN

I/Allah Rabu dan Khamis nie Panitia Pend. Islam, Moral dan Bimbingan & Kaunseling akan bekerjasama mengadakan proram cahaya iman di pusat kayak kuala ibai dan masjid terapung...mudah-mudahan pengisian rohani ini akan memantapkan lagi jiwa anak-anak remaja...mudah-mudahan usahasama ini mendapat mardhotillah...amin..