BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu….kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari….

Sunday, October 17, 2010

KISAH TIMAH GONJENG

Manusia di dalam dunia ini sungguh banyak ragamnya...tapi yang paling aku tak suka ialah mereka yang menanam tebu di bibir mulut...bercakap tak serupa bikin...mungkin Allah takdirkan sekarang aku ternampak tembelang seseorang yg sedang pecah...kebetulan aku bertemu seorang teman lama..sempat berborak lama..kembali menjadi akrab...akhirnya terkeluar cerita tentang biarku namakan saje dia nie sebagai Timah Gonjeng@TG...aku pun heran camane temanku ini mengenali si TG ni tadi...aku sememangnya sgt anti dengan TG..dengar je nama die, terus berdiri semua bulu roma aku...kerana si TG ini aku cukup kenali sbg mulut bau longkang...cerita ttg dirinya semua UPPPP..kl org laen sme DOWNNN..kl die, sme chantekkk..kl org, sme huduh...hape jenis manusia laaa yg aku pnh kenal n rupanya ada jgk kwn aku yang tak sengaja terberkenalan ngan die nie..tp teman aku tue pompuan gak laaa...dorg kenal pn dgn drama beberapa episod yg xbagus...sbb si TG ni tadi duk canang cite psl laki die....psl dr die..katenye kl jd laki die, xyah keje sbb die byk duwet..die tanggung laki...tp yg aku musykil, si TG ni nak beli motor baru sbb motor cabuk die tu dicuri org...aku plg musykil sbb die beria2 nak pinjam duwet bapak die (skrg dah arwah)utk beli yg baru...pkai keta pun honda lama...tu pn aku tengok rosak sana rosak sini...aku n teman bercerita panjang ttg si TG..sharing crta ttg masing2 pernah terkena..alkisahnya lagi si TG ni konon baekkk punye jaga rmh tangga..pandai jaga laki...after perkahwinan pertama, die cuba goda pak sedara teman aku nie..hampir berantakan bini pak sedara teman aku tue...aku tepuk dahi...haih!! knp sampai camni?? alhamdulillah selang xlama si TG ni td kawen ngan org laen..agknya mmg desperate nak kawen kot..mungkin tak dapat thn nafsu...hahahahaha...tp yg bestnya, after few years, laki die lari...mmg tak dapat dijejak...tup2 dengar crta nak tuntut fasakh pn takleh..nafkah jauh skali...sbb perkahwinan tue tak didaftar di malaysia..kawen kat SIAM...mmg dasar SIAL kot die nih...laki die yg ke-3 skrg ni umo baru sebaya adik aku yg bongsu....hurmmm yg aku hangin ngan die ni sbb TG SIAL nie penah ganggu hidup aku..pnh masuk campur urusan rumahtangga aku suatu masa dulu..die jg yang maki aku...nsb baek aku SABAR lagi...pape pun, wahai TIMAH GONJENG, berubah laaaa....umur ko pun bukannya muda lagi...dah2 laaa jg tepi kain orang....kain ko terangkat, ko tak sedar...kain org yg senteng jgk yg ko nampak....mudah2an aku dan zuriatku dijauhkan drp sikap sedemikian...na'udzibillahimindzaalik...

7 comments:

aDyLLa OmaR said...

fuhh..
mengucap panjang baca post achiq ni~

Achiq said...

huhu tu laaa dila...cam baca kat newspaper ruangan gosip plak, kan?? hahahaha...mmg org mcm nie wujud kat dunia..hidup nyusahkan org...mesti dila tkejut ngan entry kali nie...haha

Achiq said...
This comment has been removed by the author.
xiraburkhan said...

achik. 1st time blogwalking dekat page achik terus *fuh!! terduduk kejap* :)
TG..insan yang fuh. harap2 dijauhkan dari TG yg laen. :)
ps: achik. stay strong!! ^^
pss:"kain ko terangkat, ko tak sedar...kain org yg senteng jgk yg ko nampak" <<-ayat ni mantap!

Achiq said...

xira, ape mimpi blogwalking nie?? hehehe...kebetulan pulak ada isu malatopp ni haa..cam gosip artis plak..ekekekeke...papepun si TG tu dh out of my life...sbb aritu sekali die kena fire gak..then dh mls nk lyn org gile camtu...

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

haha, cikgu, hot storyyy ni.. profesi dh bertukar jadi mamarazzzi dh ke? hehe... wah, anyway, cerita ni boleh jadikan tauladan hidup supaya tak tiru TG yang dimaksudkan.. kuikui=))

Achiq said...

fie, ni mamarazzi column psikologis...wakakakaka...hrp2 si TG tu berubah perangai...anak dh 4 org...umo pn bknnya muda agi..perangai cam setan nyusahkan org...pastu kan, bila die terkantoi ngan my fren (pecah tembelang), mula laaa tergagap2 n muka pn dh merah...huhuhu sebijik cam baca kat newspaper gosip artis...hahahaha